Persbericht: Nieuwe cryptoplatform Finst zeer positief ontvangen door Nederlandse crypto investeerders

Finst
  • Een week na de start kan Finst spreken van een zeer succesvolle lancering. In de eerste dagen hebben klanten al honderdduizenden euro's gestort en op basis van de handelsactiviteit verwacht het bedrijf in de eerste maand al enkele miljoenen aan handelsvolumes te verwerken.
  • Ondanks de hogere volatiliteit op de cryptomarkt had het platform een hoge stabiliteit, geen downtime of grote problemen.
  • In de eerste week heeft Finst voornamelijk vermogende en actieve crypto-investeerders aangetrokken. 4 van de 5 klanten zijn ouder dan 30 jaar. De gemiddelde leeftijd is momenteel 43 jaar.
Finst, opgericht en gebouwd door een groep oud werknemers van DEGIRO, meldt een boven verwachte interesse van investeerders na de lancering. In maar een paar dagen tijd zijn honderdduizenden euro's gestort op het Finst-platform en het bedrijf verwacht binnen de eerste maand al enkele miljoenen aan cryptocurrencies te bewaren voor klanten. Bitcoin was goed voor het grootste volume nadat het vorige week met bijna 20% in waarde was gestegen. De algehele cryptomarkt kreeg er afgelopen week ongeveer 80 miljard euro aan marktkapitalisatie bij. Met meer dan 80% van de klanten die ouder zijn dan 30 jaar, heeft Finst actieve investeerders aangetrokken die op zoek zijn naar een veilig, betrouwbaar en kostenefficiënt alternatief voor bestaande platforms.

Julien Vallet, Co-founder & CEO: "Het enthousiasme rond onze lancering heeft duidelijk onze verwachtingen overtroffen. We zien een groot aantal Nederlandse investeerders overstappen naar Finst en het platform actief gebruiken. Natuurlijk hebben de marktprestaties van afgelopen week geholpen, maar de positieve feedback die we hebben ontvangen betekent dat we aan de behoeften van investeerders voldoen. Uit de eerste feedback blijkt dat klanten het belangrijk vinden om cryptocurrrencies te kunnen storten en opnemen. "We luisteren actief naar onze klanten en begrijpen de ratio hierachter. Dit is een service die we in de toekomst willen aanbieden, maar we willen investeerders ook beschermen. Het zelf bewaren van crypto's gaat gepaard met risico's. Er zijn veel gevallen bekend waarbij investeerders de toegang tot een zelfbeheerde wallet verloren of coins overmaakten via de verkeerde blockchain. Dit kan resulteren in het verlies van de cryptocurrency. Dergelijke risico's beperken we dankzij onze structuur en ingevoerde processen. We willen een oplossing die gemakkelijk en veilig is voor onze klanten." voegde Julien Vallet eraan toe.

Finst wil binnen 5 jaar het grootste en meest vertrouwde retail-cryptoplatform van Europa worden. De transactiekosten liggen gemiddeld 82%* lager dan die van 8 andere Nederlandse aanbieders. Daarnaast is de beveiliging gebaseerd op die van de traditionele financiële sector. Momenteel biedt Finst de 30 grootste coins aan op basis van marktkapitalisatie. De komende weken worden daar meer dan 20 extra coins aan toegevoegd. Tevens wordt het platform in de nabije toekomst uitgebreid met een vernieuwende crypto-investeringsoplossing.

* Gemiddeld verschil op basis van openbaar gemaakte transactiekosten door 8 bij De Nederlandsche Bank geregistreerde aanbieders op basis van openbare informatie beschikbaar per 16-12-2022, exclusief eventuele acties, staffelkorting, maker/taker-korting of bijkomende kosten zoals spread. Zie finst.com/nl/fees voor de volledige vergelijking.

Julien Vallet
CEO & Co-Founder | Finst